Update

12 augustus 2014 - San Diego Country Estates, California, Verenigde Staten

Hai allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties, echt heel lief.

Met mijn ogen gaat het gelukkig weer helemaal goed, was alleen de eerste paar dagen even heftig.

Helaas is het echt heel moeilijk om het blog goed bij te houden omdat we bijna nergens WiFi hebben, we zijn de laatste dagen in de nationale parken geweest. Dit is echt midden in de natuur, je kunt je dat in Nederland niet voorstellen. Foto's van Lake Powell en de Grand Canyon zijn toegevoegd. Lake Powell is een door de mens gemaakt stuwmeer en bestond voor 1960 niets eens. Er was toen geen meer en geen weg om er te komen. Voor de dambouwers werd een dorpje in de buurt gevestigd, genaamd ' Page' en dit is ook een dorp gebleven.

Over de Grand Canyon kunnen we heel kort zijn: PRACHTIG. Dit is zo ontzettend indrukwekkend. Er zijn veel mensen maar je ervaart complete stilte. Dit zou iedereen eens moeten zien. We hebben te weinig tijd gehad om alles nog beter te kunnen ervaren omdat we hier maar 1 dag waren. De Grand Canyon is meer dan 466 kilometer lang en van de ene kant tot de andere kant van de kloof is 16 kilometer!

Ook zijn we in Kingman geweest, dit plaatsje ligt op de beroemde 'route 66' , super om te zien. We kwamen uiteraard veel motorrijders tegen, ook de ' Banditos'. De foto's hiervan volgen. Op de route kwamen we dorpjes tegen waar ezels gewoon over straat lopen, vaak moesten we lang wachten voordat we door konden rijden omdat ze gewoon lekker voor de camper gaan staan. In dit gebied was het 45 graden, bijna niet te doen maar het is ook midden in de woestijn. Een dag later zijn we naar San Bernardino gereden, dit was een rit van 4,5 uur. Toen we aankwamen zijn we naar een tortilla restaurant gegaan, een soort mc donalds maar dan met Mexicaans eten. Dit is namelijk ook een gebied met veel Mexicaanse invloeden. De jongen die ons hielp vroeg waar we vandaan kwamen en zei: jullie moeten echt weg hier en niet blijven slapen! het is super gevaarlijk. We waren in de achterbuurt beland en inderdaad konden we dat ook zien. Overal een soort van 'snoop dog' mannen en mensen die kwamen vragen om geld. Een vrouw vroeg een kwartje voor een glas water, wij voelden ons wel schuldig toen we daar wegliepen met halve liters cola en een grote zak aan eten.....

We zijn vervolgens naar de campground gegaan want Guido wilde er zo snel mogelijk weg voordat ze met een pistool voor ons neus zouden staan. Daar aangekomen werden we vriendelijk ontvangen door de eigenaar. Nadat we geparkeerd hadden zagen we dat er geen picknicktafel stond, dit is normaal wel het geval zodat we lekker buiten kunnen zitten. Guido ging vragen om stoelen en meteen kwam de buurman aan met stoelen, super lief want hij kon nu zelf niet meer zitten. Later kwam Fred ( de buurman ) aan met rode wijn & sigaretten. De wijn was uit Napa Valley en die moesten we eens proberen en ome Jan moest even testen of de sigaretten hetzelfde smaakten als in Nederland. Geloof het of niet maar daarna gaf hij 100 dollar voor Jada! dat wilden we uiteraard niet aannemen maar hij zei dat hij erg teleurgesteld zou zijn als we het hem terug zouden geven. Hij vroeg ons of we hem dit wilde gunnen. De volgende dag heeft Jada een tekening voor hem gemaakt en we hebben een lief briefje geschreven. Hij was namelijk al naar zijn werk toen wij wakker werden.

Guido heeft de hele avond bij andere buren doorgebracht. Er zat een koppel bij dat ook op het park woont en iedere dag eten maakt voor daklozen. Zelf waren zij daar beland omdat mevrouw geopereerd moest worden maar helaas geen goede verzekering had en 80.000 moesten betalen. Nederland heeft het wat betreft de zorgverzekering echt veel en veel beter geregeld. Na alles wat we gezien hebben zouden de Nederland dus echt niet mogen klagen!

Op de snelwegen mag je hier op alle banen rijden, dus je hoeft niet rechts aan te houden als je langzaam rijdt. Je moet gewoon op je eigen baan blijven. Guido heeft tot nu toe alleen gereden, Ome Jan & ik durven het toch niet zo goed aan..... Op rotondes heeft degene die als eerste aankomt rijden voorrang. Kleine auto's komen hier bijna niet voor, alleen trucks en dikke auto's. De afstanden tussen plaatsen zijn erg lang!

Gisteren zijn we naar SeaWorld geweest, wauw, ook echt een mooie ervaring. Hele mooie shows gezien, ook echt Amerikaans. Foto's volgen. Jada vond het hier fantastisch, ze heeft gedanst, gezongen, gesprongen en heel veel geklapt.

Op dit moment zitten we in San Diego, we gaan zo even naar de stad om te ontbijten en de vooral Mexicaanse winkeltjes bezoeken. Oma en ik zijn af en toe echt even toe aan winkeltjes :-). Vervolgens gaan we naar LA.

Heel veel liefs van ons! xx

1. Rachelle:
    12 augustus 2014
    Nina wat geweldig om die verhalen te lezen.... Super mooi de grand canyon!! En let aub wel op met die achterbuurten ja jasses... Wat lief van die jongen om jullie te waarschuwen. Wat fijn dat Jada er ook zo van geniet!!! En super dat jullie zo een leuke aardige mensen ontmoeten.. Geef Guido, oompje, ome jan en Jada een dikke knuffel van mij
  2. Finy:
    12 augustus 2014
    Hallo Nientje en Fam. Als jullie in San Diego zijn moet je echt naar old town zo leuk daar van daar uit kun je naar de mooie plaats jaghoilla heel mooi prachtige baaien aan de voet van het Hyatt hotel is het super vertoeven mooi park de zee enz heel veel plezier daar het is er echt geweldig wees voorzichtig en tot schrijfs
  3. Rob en Marie-Therese:
    12 augustus 2014
    Hoy lieve schatten...wat fijn te lezen wat jullie al zo mee maken!!! Dat is best veel...prachtig wat jullie allemaal zien...maar ook niet geheel ongevaarlijk!!! Doe voorzichtig...
    Liefs knuffels en dikke kus voor jullieXXXXX
  4. Daantje:
    12 augustus 2014
    Ooo wat geweldig allemaal!!!! Ik zit nu in marseille maar hier heb je ook heel wat snoop dog figuren rond lopen. Geniet er nog lekker en ik blijf jullie volgen op de app. Xxxx danos
  5. Niecky:
    13 augustus 2014
    Lieverds wat fijn om te horen dat jullie zo geweldig genieten.
    Ben ook erg blij dat je oogjes weer goed zijn, vond het maar akelig.
    En inderdaad let aub op met die achterbuurten grr. Zo gevaarlijk!!!
    Verder vind ik het echt super om dit zo met jullie mee te maken.
    Fijn om jullie zo te kunnen volgen.
    Schatten geniet lekker en geef iedereen een dikke kus.
    Tot snel.
    Xxxxxx van ons
  6. Mia:
    16 augustus 2014
    Hallo lieve luitjes daar aan de overkant!!! Ben net terug van vakantie vandaar dat ik nog weinig heb gereageerd.
    Wat een geweldige foto's en verhalen hebben jullie!!!! Super om met jullie mee te mogen reizen!!!
    Ohhh Nina wat heftig je ogen!!!! zoals ik heb begrepen gaat dit nu beter met je, ben maar voorzichtig!!! Ria en Jan genieten ook zie ik en de kleine Sjnoebel ook!! wat mooie en fijn!!!! Op naar de fijne volgende verhalen!!!Liefs en dikke XXXXX
  7. HaNSJE IN DE KELDER:
    17 augustus 2014
    HEY POPPETJES
    wat leuk dat jullie zo genieten ben benieuwd naar de verhalen en fotos als jullie terug zijn geniet ervan
    groetjes Hans en Ali
  8. Daantje:
    17 augustus 2014
    hallo lieverds.

gefeliciteerd met jullie trouwdag!!!!!!

Dikke kus

Daan john en nelly